محل لوگو

دانلود کتاب صوتی "انسان در جستجوی معنا" mp3


دانلود کتاب صوتی "انسان در جستجوی معنا" mp3

انسان_در_جستجوی_معنا
با عنوان اصلی Mans search for meaning
نوشته ویکتور_فرانکل
دکتر ویکتور فرانکل, زادهٔ ۲۶ مارس ۱۹۰۵ – درگذشتهٔ ۲ سپتامبر ۱۹۹۷ وی روانپزشک و عصب‌شناس اتریشی و پدیدآورندهٔ معنا_درمانی ( لوگوتراپی) است.
فرانکل در این کتاب به عنوان یک (روان‌شناسی اگزیستانسیالیست) روان‌شناس اگزیستانسیالیست به اهمیت جستجوی معنا برای زندگی،درسخت ترین شرایط زندگی میپردازد و ضمن روایت خاطراتش از اردوگاههای کار اجباری، تلاش میکند که نگرش جدیدش را در روان‌شناسی ( لوگوتراپی) تبیین و تفسیر نماید.
مکتب روانشناسی لوگوتراپی یا "معنا درمانی" که ویکتور فرانکل بنا نهاد امروز یکی از مکاتب مطرح روانشناسی در جهان است.
(خاستگاه لغوی معنادرمانی یا لوگوتراپی به واژه یونانی لوگوس( logo=meaning) بازمی‌گردد. لوگوس تنوع معاني زيادي دارد.معناهاي لوگوس در رشته‌هاي گوناگون هرچند با معناي حقيقي يا اصلي آن در يوناني کمي فرق مي‌کنند، با اين حال از آن جدا نيستند.اما رساترین معادل آن "معنا" می‌باشد براین اساس و بنا به گفته ویکتور فرانکل، معنادرمانی عبارت است از «درمان از رهگذر معنا یا شفابخشی از رهگذر معنا» یا «روان درمانی متمرکز بر معنا».)
انسان_در_جستجوی_معنا مشهورترین کتاب فرانکل ،در سال ۱۹۴۶ میلادی منتشر شد.اساس این کتاب, معنا درمانی ایی است که در سراسر کتاب به بررسی جنبه های مختلف این نوع از درمان پرداخته شده است . تجربه‌های نویسنده دراردوگاه کار اجباری نیز در راستای کمک به فهم لوگوتراپی می‌باشد او به اهمیت معنای زندگی برای انسان در سختترین شرایط میپردازد و مکتب جدیدی را درعلم روانشناسی بنیانگذاری میکند که معنا_درمانی یا لوگوتراپی نامیده میشود.
بیش از ۹ میلیون نسخه از این کتاب ِ تأثیرگذار تا زمان مرگ ویکتور فرانکل در سال ۱۹۹۷ در آمریکا فروخته شد، به ۲۴ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شد و ۷۳ بار تجدید چاپ شد. کتاب صوتی که هم اکنون در دسترس شما خوبان میباشد از چاپ ششم ,سال 1371 خورشیدی با ترجمه مشترک دکتر نهضت صالحیان (فرنودی مهر) و مهین میلانی توسط انتشارات درسا میباشد و در دی ماه سال 1378 به کوشش "استودیوی کتابخانۀ گویای مجتمع خدمات بهزیستی نابینایان رودکی " با ضبط آزاد تهیه شده است .هم اکنون این کتاب صوتی توسط مجله اینترنتی آوای_بوف در اختیار دوستداران اینگونه مباحث قرار گرفته است.
‼️گفتاری در باب نویسندۀ این کتاب (دکتر ویکتور فرانکل)
ویکتور_فرانکل در دوران دبیرستان مشتاقانه آرای فیلسوفان طبیعی را مطالعه و در سخنرانیهای مربوط به روانشناسی عمومی شرکت میکرد. در همین دوره او با علم روانکاوی آشنا شد. فرانکل در ۱۶ سالگی مکاتباتش را با فروید آغاز کرد و یکی از دست نوشته‌هایش را در حیطهٔ روانکاوی برای او فرستاد که این دست نوشته سه سال بعد در نشریهٔ بین‌المللی روانکاوی چاپ شد.
فرانکل یک سال بعد، فروید را ملاقات کرد اما به مرور زمان، گرایشهای نظری‌اش به آرای آدلر نزدیکتر شده بود. او در سال ۱۹۲۵ مقاله‌ ایی را در نشریهٔ بین‌المللی روانشناسی فردی منتشر کرد و در آن با تمرکز برمفاهیم معنا و ارزشها, به بررسی تفاوتهای فلسفه و روانشناسی پرداخت. بین سالهای ۱۹۳۰ و ۱۹۳۸ فرانکل در بیمارستان روانی وین به عنوان رئیس بخش خودکشی زنان مشغول به کار شد و در سال ۱۹۳۸ که آلمان به اتریش حمله کرد، او بطور خصوصی کارش را به عنوان عصب شناس و روانپزشک شروع کرده بود.
در زمان جنگ_جهانی_دوم , اتریش به آلمان نازی الحاق شد. در سال ۱۹۴۲ فرانکل در ۳۷ سالگی به علت یهودی بودن ,زندانی و سپس روانۀ اردوگاه کار اجباری آشویتس و سپس داخاو, شد.( ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵)


مبلغ قابل پرداخت 35,136 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 474
طرح جابر برنج

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

دریافت فایل : طرح جابر برنج
جزوه  اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی ... ...

متن کامل مقالات «کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون - دکو 2011»  - 35 مقاله

متن کامل مقالات «کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون - دکو 2011» - 35 مقاله

نخستین کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون - دکو 2011 دل مرکز همایش های صدا و سیما (تهران) برگزار شده است. متن کامل 35 مقاله به صورت PDF در این بسته ارائه شده است.   محورهای کنفرانس دکو 2011: - چشم اندازو چالش های صنعت مبلمان کشور در بخش های واردات، تولید، توزیع و ... ...

دانلود پاورپوینت خلاصه كتاب عكاسی هنر ميان مايه

دانلود پاورپوینت خلاصه كتاب عكاسی هنر ميان مايه

عنوان: خلاصه كتاب عكاسي هنر ميان مايه فرمت فایل: pptx تعداد اسلاید ها: 68 زبان: فارسی دسته بندی: هنر چکیده: عکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود. این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو ... ...

پاورپونت آموزش چکیده نویسی (ویژه اساتید پژوهش)

پاورپونت آموزش چکیده نویسی (ویژه اساتید پژوهش)

بسمه تعالی   پاورپونت آموزش چکیده نویسی - ابزاری کلیدی برای اساتید پژوهش آیا به دنبال راهی هستید تا مهارت‌های چکیده نویسی خود را به سطح بعدی ببرید؟ پاورپونت آموزش چکیده نویسی ما، طراحی شده ویژه اساتید پژوهش، ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا با اصول و تکنیک‌های ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما